Gribi lidot?
Jautā man, kā...
KLUBA VĒSTURE  
   

2015. gads

Līdz pat šai dienai sporta klubs „Ultra” bāzējas Daugavpilī, Grīvas lidlaukā.

 
2005. Gads

2005-04-16

pilot

Klubs iegādājies kvadraciklu HONDA un nosvinējis savu 5 gadu pastāvēšanas jubileju gan gaisā, gan vēlāk vakarā siltā atmosfērā pie svētku galda.

2005-02-12

pilot

Klubs „Ultra” piedalījies Eiropas čempionātā piezemēšanās precizitātē. Antons Jeļisejevs ierindojies 4. vietā, un komandu kategorijā „Ultra” ierindojusies 5. vietā.

2005-01-07

pilot

„Bēgšana uz Maroku”. Kluba „ULTRA” piloti iepazīst Āfriku… Tika izmēģinātas vairākas jaunas, lidojumiem derīgas vietas. Grupa 18 cilvēku sastāvā divu nedēļu laikā pētīja neizmērojamos Āfrikas plašumus. Vietu mūsu sirdīs iekaroja neaizmirstamie lidojumi termodinamikā un afrikāņu eksotika.

 
2004 gads.

2004-11-13

pilot

S. Samuilovs un A. Jeļisejevs pārstāvēja Latviju Rietumvalstu Paraplanieristu Federāciju sanāksmē. Rietumvalstu sadarbības programmai jāpalīdz aizstāvēt Baltijas valstu intereses FAI, kā arī jānodrošina ciešāka starpvalstu sadarbība starp paraplanieristu klubiem ārzemēs un Latvijā. Pateicoties šai sanāksmei, kļuva iespējams noorganizēt Pasaules Čempionātu nosēšanās precizitātē, Lietuvā, 2007. gadā.

2004-11-07

pilot

Pirmais SAT Latvijā! Jauno gaisa akrobātikas elementu veica Antons Jeļisejevs.

2004-10-05

pilot

Brauciens uz Oludeniz (Turcija). Izpētītas un izmēģinātas jaunas lidošanas vietas. 7 Latvijas piloti varēja paši pārliecināties, ka, neskatoties ne uz ko, Oludeniz tik tiešām ir paraplanieristu paradīze!

2004-08-28

pilot

No 28. līdz 29. augustam, Latvijas Aerokluba atbalstīts, klubs „ULTRA” aizvadīja pirmo atklāto Motoparaplānu čempionātu Latvijā. Sacensībās piedalījās arī daži piloti no Lietuvas. Spilgtā atmiņā palikusi otrā sacensību diena, kad uzdevumu izpildījušajiem pilotiem izdevās pacelties zem mākoņiem ar izslēgtiem motoriem!

2004-08-08

pilot

Jauns rekords Latvijā lidojuma tālumā un ilgumā! Kluba „ULTRA” pilots A. Jeļisejevs nolidoja 96 km 4 stundu un 59 minūšu laikā, sasniedzot 2278 metru augstumu.

2004-07-12

pilot

Kluba „ULTRA” biroja telpu Stāvā ielā 21 – 1c atklāšana.

2004-06-17

pilot

Pirmais SIV kurss Latvijas paraplanierisma vēsturē, virs Riču ezera (Daugavpils rajonā). Pieredzējušā instruktora un testa pilota Sergeja Šelenkova vadībā tika apmācīti piloti no Rīgas, Alūksnes, Tukuma, Permas un, protams, Daugavpils. Daudzi dalībnieki pirmo reizi izmēģināja sava spārna iespējas ekstremālos apstākļos. 24.datuma vakarā piloti, ieradušies no visām Latvijas malām, jautri un trokšņaini nosvinēja Līgo svētkus.

2004-05-14

pilot

Kluba piloti Sergejs Samuilovs (ar paraplānu) un Igors Šļahovs (ar deltaplānu) veica kopīgu lidojumu maršrutā Daugavpils – Krāslava, kam vēlāk tika dots nosaukums „100 uz diviem”. Piloti gan krietni nosala, jo tobrīd temperatūra 2335 metru augstumā bija vien  -1°С!

2004-04-28

pilot

Kluba piloti Sergejs Samuilovs (ar paraplānu) un Igors Šļahovs (ar deltaplānu) veica kopīgu lidojumu maršrutā Daugavpils – Krāslava, kam vēlāk tika dots nosaukums „100 uz diviem”. Piloti gan krietni nosala, jo tobrīd temperatūra 2335 metru augstumā bija vien  -1°С!

2004-02-13

pilot

Kluba „ULTRA” pilotu komanda ieņēma 2. vietu Lietuvas čempionātā, kas norisinājās Traķos. Sacensības noris pēc starptautiskiem noteikumiem un pēc FAI nomenklatūras atbilst kategorijai 2.

 
2003. gads

2003-02-03

pilot

Čempionāts piezemēšanās precizitātē Traķos, kurā S. Samuilovs ieņēmis godalgoto 2.vietu.

2003-06-20

pilot

Brauciens uz Dune de Pyla, Francijā. Vēl viens karodziņš pasaules kartē! Jauniepazītā vieta ideāli piemērota apmācībām un lidošanai savam priekam. Mājupceļā piloti apciemoja jau zināmas lidošanas vietas – Bassano (Itālija) un Koessen (Austrija).

 
2002. gads

2002-01-01

pilot

Lidojam jaunā, fantastiskā vietā Castellucio (Itālija). Mazs ciematiņš augstu kalnos, kurš atdzīvojas tikai vasaras sezonā. Lai palidotu, baudot fantastisko ainavu, šurp brauc piloti no visas pasaules. Dienas laikā nāksies piedzīvot diezgan skarbus termāļus, bet vakars lutinās ar dinamiku, kurā ērti „karāties” var līdz pat pēdējiem saulrieta stariem.

2002-02-15

pilot

Kluba „ULTRA” komanda ierindojas 1. vietā Lietuvas čempionātā piezemēšanās precizitātē. Individuālajā disciplīnā 1. vieta S. Jermolajevam un 4.vieta - A. Jeļisejevam.

2002-04-26

pilot

Jaunu rekordu uzstādījis S. Samuilovs brīvās distances lidojumā, nolidojot 65 km no Daugavpils līdz Trepei (aiz Līvāniem).

2002-08-10

pilot

Uzstādīts jauns kluba rekords brīvās distances lidojuma attālumā ar 95 km distanci S. Samuilova izpildījumā!

2002-08-21

pilot

Atklāta jauna lidojumu vieta Villeneuve (Šveice). Brauciens uz paraplanierisma akrobātikas sacensībām RedBull Vertigo 2002. Sacensības ievērojamas ar to, ka to ietvaros vienuviet satiekas gaisa akrobāti no visas pasaules. Izbaudīta neatkārtojama, vispārēja prieka un jautrības atmosfēra, kas piesātināta ar lidošanas tematiku.

2002-11-10

pilot

Lidojam jaunā, fantastiskā vietā Castellucio (Itālija). Mazs ciematiņš augstu kalnos, kurš atdzīvojas tikai vasaras sezonā. Lai palidotu, baudot fantastisko ainavu, šurp brauc piloti no visas pasaules. Dienas laikā nāksies piedzīvot diezgan skarbus termāļus, bet vakars lutinās ar dinamiku, kurā ērti „karāties” var līdz pat pēdējiem saulrieta stariem.

2002-11-20

pilot

Mūsdienīgas vinčošanas sistēmas, ar dubulto mehānismu, ieviešana ekspluatācijā. Tieši šādu sistēmu izmanto lielākā daļa dienvidu paraplanierisma klubu un skolu. Uz zināmo brīdi šī vinča bijusi vienīgā sertificētā ne tikai Latvijā, bet visā Neatkarīgo Valstu Savienībā. Ar dubulto vinčas sistēmu atstātas pagātnē garās pilotu rindas startā.

 
2001. gads

2001-02-27

pilot

Dombay kauss 2001. Vienā no vingrinājumiem otrais finišēja Aleksejs Dremačs. Vēl bez lidojumiem neskarti sniegotā zemē ar snovbordu, dalība nesusi panākumus – A. Dremačs izcīnījis 21.vietu.
2000. gads

2001-07-07

pilot

Jaunu lidošanas vietu meklējumos Dagistānā. Dagestāniešu paraplanieristu klubs „Sapsan” latviešu pilotu grupu uzņēma ar kaukāziešiem raksturīgu viesmīlību. Tagad mēs zinām, ka Dagestānā atrodams dziļākais pasaules kanjons, unikāla smilšu kāpa un 5000 gadus pastāvošā Derbentas pilsēta.

2001-06-30

pilot

Pirmais lidojums brīvajā distancē un jauns attāluma rekords – 50 km. Sergejs Samuilovs maršrutu Daugavpils – Krāslava nolidojis ar DHV 1-2 klases lidaparātu 2 stundu un 15 minūšu laikā, sasniedzot 1410 metru augstumu.

2001-08-29

pilot

Kluba „ULTRA” piloti uzaicināti uz 5. Starptautisko AH-2 salidojumu Rīgā. Skatītājiem bija iespēja vērot paraplāna lidojuma demonstrācijas, bet drosmīgajiem tika piedāvāta iespēja apskatīt Rīgu no putna lidojuma, baudot brīvā lidojuma burvību.

2001-09-14

pilot

Pirmo reizi Latvijas vēsturē kluba „ULTRA” komanda noorganizējusi motoparaplānu sacensības „Daugavpils kauss 2001”.

2001-12-31

pilot

Lai aizvadītu Veco gadu un sagaidītu Jauno kluba „ULTRA” stilā, kopā „salidoja” piloti no visiem Latvijas nostūriem.

 
2000. gads

2000-01-01

pilot

Jaungada svinēšanā Slovākijā, ciemos pie Miloša Vaclava – čempiona paramotoru klasē. Jauna lidošanas vieta - Vrátna dolina (Slovākija). Milošs Jauno gadu sagaidīja gaisā, lidojot ar paramotoru, gandrīz tiekot notriekts ar petardēm. Lai gan viss beidzās labi, adrenalīna devas visiem pietika vēl ilgam laikam.

2000-02-12

pilot

Pirmās sacensības…Komandas „ULTRA” debija sacensībās Lietuvā piezemēšanās precizitātē, kas norisinājušās uz Galves ezera ledus, Traķos. Rezultāti: S. Samuilovs – 1. vieta, V. Šerbo – 6. vieta. Iegūt godalgotas vietas šajās sacensībās, vēlāk kļūs par labu kluba tradīciju.

2000-04-06

pilot

Entuziastu klubs ieguvis oficiālas sabiedriskās organizācijas statusu!
Klubs „ULTRA” iekļauts Latvijas Uzņēmumu reģistrā kā ekstrēmo sporta veidu klubs „ULTRA”. Reģ.Nr. 000805001. Kopš šī brīža, 6. aprīli pieņemts uzskatīt par oficiālo kluba dzimšanas dienu. Ļoti priecāsimies par dāvanām! :)

2000-05-26

pilot

Aizvadīti kluba „ULTRA” organizētie aviācijas svētki „Daugavpils – 725” – pirmais liela apjoma pasākums Neatkarīgās Latvijas vēsturē. Par pasākuma viesiem kļuva ne tikai piloti no Latvijas un Lietuvas, bet arī no Krievijas, Čehijas, Slovākijas. Šie svētki iedvesmoja „lidojošo kopienu” un kalpoja par grūdienu izpletņlēcēju kluba DISK izveidošanai.

2000-06-06

pilot

Brauciens uz klubam jaunu lidošanas vietu – Bassano del Grappa (Itālija). Atpakaļceļā apmeklēts vēl viens lidošanai piemērots kalns - Strannik.

2000-07-27

pilot

Jauna lidošanas vieta Koessen (Austrija). Lai gan pirmo reizi ar šo vietu mūsu komanda iepazinusies jau 1999. gadā, tā pa īstam mūsu pilotiem tur palidot izdevies tikai tagad. Tajā brīdī šeit norisinājies Vācijas atvērtais Kauss deltaplanierismā. Sacensību laikā gaisā vienlaicīgi atradušies 150 deltaplāna piloti.

2000-12-16

pilot

Kluba mājaslapas atjaunināšana. Pateicoties S. Jermolajeva un D. Fedorova pūlēm, mājaslapa ieguvusi jaunu izskatu, kas vēl ilgi priecējis acis.

 
1999. gads

1999-01-10

pilot

Kluba mājaslapas izveide. Flight.lv kļuva par pirmo paraplanieristu web-lapu Latvijā.

1999-02-20

pilot

Došanās uz „Dombay Kauss” sacensībām. Tās nenotika sliktu laikapstākļu dēļ.

1999-04-16

pilot

Pirmais izstādes Free Flight (Vācija) apmeklējums. Šīs izstādes apmeklēšana kļūs par labu kluba tradīciju, no kurienes uzzināt jaunākās ziņas un tendences paraplānu modē.

1999-06-23

pilot

Pirmais masveida izbrauciens uz kalniem – brauciens uz Zakopane, poļu Tatriem. Ne visai paveicies ar laikapstākļiem. Izbaudīts dinamiks un pēdējā lidojumu dienā izdevās noķert termāļus.

1999-06-03

pilot

Uzstādīts brīvās distances lidojuma rekords Latvijā bez motora. Pirmos maršruta lidojumus veica S. Jermolajevs (28 km) un S. Samuilovs (lidojums trijstūrveida trajektorijā – 36 km).

1999-09-18

pilot

Ceļojums pa Eiropu jaunu lidošanas vietu meklējumos – Westendorf (Austrija). Pēc veiksmīgas eksāmena nokārtošanas kluba piloti ieguvuši oficiālas, Eiropā atzītas pilotu licences (A. Dremačs, V. Šerbo, S. Samuilovs).

1999-09-24

pilot

Ieviesta Vācijas ražojuma sertificēta aktīvā vinča. Pateicoties šai vinčai, iegūta lieliska iespēja vinčot jaunos pilotus. Līdzena slodzes maiņa, noslodzes ierobežotājs u.c. kritēriji padarījuši pacelšanos drošāku un patīkamāku.

 
1998. gads

1998-04-25

pilot

Atklāta termālo lidojumu ēra Latvijā. Pirmo īsto lidojumu veicis S. Samuilovs. Lielākais sasniegtais augstums – 1220 metri, lidojuma ilgums – 50 minūtes!

1998-09-15

pilot

Došanās uz profesionāļu Kausu (Dombaja) kā novērotājiem. Pirmā īstā lidojumu pieredze kalnu apvidū, kur augšupejošās gaisa plūsmas ceļ ar ātrumu +7m/s. Termodinamiskie lidojumi kalnos Juca, Pjatigorskā. Augstuma starpība aptuveni 400 metri.

 
1997. gads

1997-02-14

pilot

Pasīvās vinčas iegāde un pirmie lidojumi ar vinčošanos. Sasniegtais augstums 100 metri. Pilotus šis augstums nemulsināja, tā kā katrs no tiem centās pēc iespējas ilgāk noturēties gaisā, sasniedzot aizvien lielāku augstumu.

 
1996 год.

1996-11-12

pilot

Pirmais lidojums virs kraujas ar 50 metru augstuma starpību. Atklāta jauna lidošanas vieta – Terekoni, netālu no Kohtla-Järve pilsētas Igaunijā. Šajā dienā trīs cilvēki uzrāpās uz kraujas, izklāja savus paraplānus un veica savus pirmos lidojumus. Oļegs Bartuļs, Arkādijs Sologubs un Sergejs Samuilovs – ierakstīti vēsturē kā pirmie kluba piloti – paraplanieristi.

Lidot augstak